Hoe kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen

Vind ons

Waar kan ik Wolvis kopen?

Wolvis is verkrijgbaar in onze webshop, in onze studio in Gent of bij een van onze zorgvuldig geselecteerde verkooppunten.

• Wolvis studio
Tapuitstraat 9
9000 Gent

Lijst met Wolvis-verkooppunten

Wanneer is jullie winkel geopend?

We hebben geen fysieke winkel. Je bent echter van harte welkom om langs te komen in onze studio (Tapuitstraat 9, Gent) om je favoriete stukken te passen.

De studio is alleen op afspraak te bezoeken. Neem contact met ons op via info@wolvis.be, dan zoeken we samen naar het perfecte moment. Tot snel!

Bestellen

Welke betalingsopties accepteren jullie?

We bieden een verscheidenheid aan veilige betalingsmogelijkheden aan om je winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk te maken. Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden:

• Maestro
• Mastercard
• Visa
• American Express
• Bancontact
• iDeal
• Apple Pay
• Google Pay
• PayPal

Welke maat moet ik kopen?

Als je niet zeker weet welke maat je moet kiezen, raadpleeg dan onze maatgidsen. Deze vind je in de productbeschrijving bij ieder product.

Heb je toch nog een vraag? Aarzel dan niet op contact met ons op te nemen via info@wolvis.be

Wat is een pre-order en hoe werkt het?

We werken nauw samen met kleine familiebedrijven en om overproductie te vermijden, produceren we in kleine batches. Dit betekent echter ook dat als een bepaald item erg populair is, we het misschien niet op tijd kunnen aanvullen voordat het is uitverkocht.

Een pre-order stelt je in staat om een item te kopen dat momenteel in productie is en binnenkort in het Wolvis magazijn arriveert. Zodra het pre-order item in ons magazijn aankomt, beginnen we onmiddellijk met het inpakken van je bestelling.

Het goede nieuws is dat je door te pre-orderen één van de eerste zult zijn die het item ontvangt zodra het beschikbaar is!

Vragen over verzending en levertijden van pre-order items vind je onder het onderwerp verzending.

Wat gebeurt er als er een pre-order item in mijn bestelling zit?

Elke bestelling die een pre-order item bevat, wordt pas verzonden wanneer alle items beschikbaar zijn, tenzij anders vermeld.

Als je de op voorraad zijnde items eerder wilt ontvangen, neem dan contact op met info@wolvis.be. Houd er rekening mee dat er mogelijk extra verzendkosten in rekening worden gebracht.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

We begrijpen het helemaal, we twijfelen ook wel eens! Ja, je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet is verzonden. Stuur ons een e-mail met je annuleringsverzoek, en we regelen het voor je.

We zijn echter oprecht enthousiast over het leveren van een geweldige ervaring en zouden het fantastisch vinden om je bestelling te kunnen verwerken. Als er iets is dat we kunnen doen om je problemen aan te pakken of je ervaring te verbeteren, laat het ons dan weten • we zijn er om je te helpen!

Ophaling

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Ja, dat kan! Kies gewoon de ophaaloptie bij het afrekenen.

Wanneer?
Je kunt je bestelling ophalen op dinsdag en donderdag tussen 13:00 en 19:00.

Waar?
Tapuitstraat 9, 9000 Gent
Je bestelling ligt op jou te wachten in het houten rek in de inkom van ons gebouw (MAAKET).

Waar kan ik mijn bestelling ophalen?

Je pakket zal voor voor je klaar staan in houten rek in de inkom van het MAAKET-gebouw, vlakbij de Wiedauwkaai (Tapuitstraat 9, 9000 Gent).

Zodra je pakket is ingepakt, ontvang je een e-mail met alle praktische informatie en een persoonlijke toegangscode om de deur van het gebouw te ontgrendelen.

Let op: Bestellingen kunnen alleen worden opgehaald op dinsdag en donderdag tussen 13:00 en 19:00.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kunt je bestelling elke dinsdag of donderdag ophalen tussen 13:00 en 19:00.

Wanneer alle items in je bestelling op voorraad zijn, wordt je pakket klaargemaakt voor afhaling op het eerstvolgende geplande ophaalmoment (bv. dinsdag of donderdag).

We zullen je per e-mail informeren zodra je bestelling is ingepakt en klaar is voor afhaling.

Wanneer zal mijn pre-order klaar zijn voor afhaling?

Zodra het pre-order item bij ons in de studio aankomt, beginnen we onmiddellijk met het inpakken van je bestelling. De verwachte aankomstdatum staat vermeld op de productpagina.

Je ontvangt een ophaalbevestiging zodra je bestelling is ingepakt en klaar is voor afhaling.

Houd er rekening mee dat elke bestelling met een pre-order item pas zal worden verwerkt van zodra alle items beschikbaar zijn, tenzij anders vermeld.

Ik kan mijn pakket niet ophalen tijdens de ophaalmomenten. Wat moet ik doen?

Om logistieke redenen is het niet mogelijk om een persoonlijk afhaalmoment aan te vragen. Vraag iemand anders om je pakket op te halen of haal het de week erna op.

Het is me niet gelukt om mijn bestelling tijdens het afhaalmoment op te halen. Wat gebeurt er nu met mijn pakket?

Geen zorgen, we leggen je pakket veilig terug in onze studio en leggen het volgende week weer op de afhaalplank. Je kunt dus gewoon langskomen op een later afhaalmoment (bv. dinsdag of donderdag).

Pre-orders

Wat is een pre-order en hoe werkt het?

We werken nauw samen met kleine familiebedrijven en om overproductie te vermijden, produceren we in kleine batches. Dit betekent echter ook dat als een bepaald item erg populair is, we het misschien niet op tijd kunnen aanvullen voordat het is uitverkocht.

Een pre-order stelt je in staat om een item te kopen dat momenteel in productie is en binnenkort in het Wolvis magazijn arriveert. Zodra het pre-order item in ons magazijn aankomt, beginnen we onmiddellijk met het inpakken van je bestelling.

Het goede nieuws is dat je door te pre-orderen één van de eerste zult zijn die het item ontvangt zodra het beschikbaar is!

Vragen over verzending en levertijden van pre-order items vind je onder het onderwerp verzending.

Wanneer is mijn pre-order klaar voor verzending / afhaling?

Zodra het pre-order item bij ons in de studio aankomt, beginnen we onmiddellijk met het inpakken van je bestelling. De verwachte aankomstdatum staat vermeld op de productpagina.

Je ontvangt een verzend-/ophaalbevestiging zodra je bestelling is verwerkt.

Houd er rekening mee dat elke bestelling die een pre-order item bevat pas zal worden verwerkt zodra alle items beschikbaar zijn, tenzij anders vermeld.

Mijn pre-order duurt langer dan de geschatte leverdatum. Wat moet ik doen?

Wij doen onze uiterste best om onze geschatte leverdatum te hanteren, maar maar door onze kleine en lokale productie kunnen er van tijd tot tijd vertragingen optreden. Als pre-order vertraging heeft opgelopen, kun je een e-mail van onze klantenservice met een bijgewerkte leverdatum verwachten.

Wat gebeurt er wanneer één van de stuks in mijn bestelling een pre-order item is?

Elke bestelling die een pre-order item bevat, wordt pas verzonden wanneer alle items beschikbaar zijn, tenzij anders vermeld.

Als je de op voorraad zijnde items eerder wilt ontvangen, neem dan contact op met info@wolvis.be. Houd er rekening mee dat er mogelijk extra verzendkosten in rekening worden gebracht.

Verzending

Wat is het verzendbeleid?

Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail waarin staat dat we je bestelling goed ontvangen hebben. We verzenden bestellingen twee keer per week, meestal op dinsdag en donderdag. Zodra we je bestelling hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met trackinggegevens of afhaalinstructies.

Let op: Verzendkosten worden niet terugbetaald in het geval van retourzendingen.

Lees hier meer over ons verzendbeleid.

Hoeveel kost de verzending?

De verzendkosten worden bepaald op basis van het leverdadres. De verzendkosten worden berekend en toegevoegd aan je totaalbedrag tijdens het afrekenproces.

Een volledig overzicht van de verzendkosten per land vind je hier.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We verzenden bestellingen twee keer per week, meestal op dinsdag en donderdag.

Leveringen binnen België
• Bpost: 1 - 2 werkdagen
• CargoVelo: 2 - 5 werkdagen

De levertermijnen voor leveringen buiten België vind je hier.
Houd er rekening mee dat dit tijdsindicaties zijn en dat deze pas gelden nadat je bestelling is verzonden.

Pre-order items zijn niet beschikbaar voor verzending op het moment van aankoop. De geschatte verzenddatum voor je pre-order item(s) wordt vermeld in de productbeschrijving. Houd er rekening mee dat, tenzij anders vermeld, elke bestelling die een pre-order item bevat, pas wordt verzonden zorda alle items beschikbaar zijn.

Lees hier meer over ons verzendbeleid.

Wanneer wordt mijn pre-order verzonden?

Zodra het pre-order item in onze studio aankomt, beginnen we onmiddellijk met het inpakken van je bestelling. De geschatte verzenddatum voor je pre-order item(s) wordt vermeld in de productbeschrijving.

Zodra we je bestelling hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met trackinggegevens of afhaalinstructies.

Houd er rekening mee dat, tenzij anders vermeld, elke bestelling die een pre-order item bevat, pas wordt verzonden zodra alle items beschikbaar zijn.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Of je je bestelling kan volgen hangt af van de verzendmethode die je selecteerde:

Bpost
Ja, zodra we je bestelling hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met trackinggegevens. Je kunt je bestelling op de voet volgen via het track & trace portaal van Bpost.

CargoVelo
Nee, helaas nog niet. Zodra we je bestelling verwerkt hebben, ontvang je wel een update van ons. CargoVelo liet ons wel weten dat ze achter de schermen bezig zijn met het ontwikkelen van een track & trace module.

Afhalen
Zodra we je bestelling hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met afhaalinstructies.

Ik gaf het foute verzendadres in. Wat moet ik nu doen?

Geen zorgen, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we het verzendadres nog wijzigen. Geef ons even een seintje op info@wolvis.be en dan passen we het adres voor je aan.

Als je bestelling al verzonden is, kunnen we helaas niets meer doen. We raden je aan contact op te nemen met de vervoerder.
• Bpost: contact
• CargoVelo: contact

Retrourneren & terugbetalingen

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen.

We streven ernaar om steeds de hoogste kwaliteit te leveren. Als, ondanks onze kwaliteitscontroles, een artikel defect blijkt te zijn, neem dan contact op met ons op via info@wolvis.be.

Zorg ervoor dat je e-mail volgende informatie bevat:
• uw bestelnummer
• een beschrijving van het probleem
• afbeelding(en) van het defecte artikel

We sturen je meteen een nieuw artikel op en bezorgen je een retouretiket voor het beschadigde artikel.

Ik heb een fout artikel ontvangen.

We verpakken al jullie bestellingen met veel liefde en zorg, maar soms loopt het al eens mis, waarvoor onze oprechte excuses.

Neem contact op met info@wolvis.be

We sturen je meteen het correcte artikel op en bezorgen je ook een retouretiket voor het foute artikel.

Hoe lang heb ik de tijd om een artikel te retourneren?

Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van de items retourneren. De items moeten onbeschadigd, ongedragen, met labels eraan en in de originele verpakking geretourneerd worden.

Als er resten van make-up, deodorant of andere vlekken of verontreinigingen op de producten zitten, kunnen we de retourzending niet accepteren.

Lees hier meer over ons retourbeleid.

Hoe werkt het retourproces?

Ben je om een of andere reden niet tevreden met je aankoop? Het enige wat je hoeft te doen, is de items ongedragen, met labels eraan en in de originele verpakking terug te sturen. Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst van de items retourneren.

Als er resten van make-up, deodorant of andere vlekken of verontreinigingen op de producten zitten, kunnen we de retourzending niet accepteren.

Retouradres:
Wolvis
Tapuitstraat 9
9000 Gent

Welke opties zijn er voor het retourneren van mijn item(s)?

1. Retour per post
Je kunt ervoor kiezen om je pakket te retourneren via een verzendbedrijf zoals Bpost of DPD, etc. In de originele verpakking waarin het item werd geleverd, vind je een pakbon met het retouradres erop. Voeg de pakbon bij de te retourneren items en stuur het pakket voldoende gefrankeerd terug.

2. Afleveren bij de Wolvis Studio
Je kunt ook langskomen in onze studio om het artikel zelf te retourneren of te ruilen. In dit geval hoef je geen retourkosten te betalen. Laat ons even weten via info@wolvis.be wanneer je langs wilt komen.

Retourzendingen zijn op eigen kosten en risico.

Hoeveel kost een retourzending?

De kosten van een retourzending zijn afhankelijk van de retourmethode die je gebruikt.

Je kunt je bestelling per post aan ons retourneren (1) of zelf afgeven bij de Wolvis studio (2).

1. Voor pakketten die per post worden geretourneerd hangt de prijs af van waar je bent gevestigd en welke vervoerder je kiest. Retourzendingen zijn op eigen kosten en risico.

2. Als u ervoor kiest om het pakket zelf af te geven in de Wolvis studio hoeft u geen retourkosten te betalen.

Retouradres
Wolvis
Tapuitstraat 9
9000 Gent
België

Klik hier voor meer informatie over ons retourbeleid.

Ik heb geen retourdocumenten. Wat moet ik doen?

Geen zorgen, stuur ons gewoon een e-mail (info@wolvis.be) met je ordernummer en wij helpen je verder!

Krijg ik een terugbetaling?

Ja, als de geretourneerde artikelen in ongebruikte en onbeschadigde staat teruggestuurd worden, ontvang je een terugbetaling. Als het artikel beschadigd is of er resten van make-up, deodorant of andere vlekken op zitten, kunnen we de retourzending niet accepteren en zal je dus ook geen terugbetaling ontvangen.

Een terugbetaling wordt binnen 14 dagen uitgevoerd, gerekend vanaf de dag dat we je pakket hebben ontvangen. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt voor de aankoop. Verzendkosten zijn voor eigen rekening en worden van je terugbetaling afgetrokken.

Klik hier voor meer informatie over ons retourbeleid.

Waneer kan ik de terugbetaling verwachten?

We proberen je terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken. Gewoonlijk wordt de terugbetaling uitgevoerd binnen 14 dagen nadat we de geretourneerde items hebben ontvangen. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt voor de aankoop.

Worden de verzendkosten terugbetaald?

Verzendkosten worden enkel terugbetaald als je:

• een ander product hebt ontvangen dan je hebt besteld.
• een beschadigd product hebt ontvangen.

Ruilen

Kan ik een artikel ruilen?

Een artikel omruilen is logistiek een beetje ingewikkeld, daarom zijn er twee mogelijkheden:

1. Omruilen in de Wolvis studio
Kom langs in onze studio en kies ter plaatsen een ander artikel. Je kan er rustig al je favorieten passen en we staan je graag met raad en daad bij. Laat ons even weten via info@wolvis.be wanneer je zou willen langskomen.

2. Omruilen per post
Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen via het retourformulier. Stuur het artikel dat je wilt ruilen naar ons terug, en plaats een nieuwe bestelling via onze webshop.

Heb je in je oorspronkelijke bestelling een cadeaubon of kortingscode gebruikt?
Laat het ons weten via info@wolvis.be, dan kijken we of we deze kunnen overzetten naar je nieuwe bestelling.

Cadeaubonnen & cadeauverpakkingen

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Ja, we bieden zowel digitale als fysieke cadeaubonnen aan in onze webshop.

Let op, cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd of terugbetaald worden.

Wist je dat je een cadeaubon online kan kopen en deze rechtstreeks naar de gelukkige ontvanger kan sturen?
Vul het adres van de gelukkige in als verzendadres.

Hebben jullie cadeaubonnen een vervaldatum?

Ja, onze cadeaukaarten zijn één jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Dit geeft je voldoende tijd om het perfecte item te vinden.

Bieden jullie cadeauverpakkingen aan?

Ja, we bieden cadeauverpakking aan! Voeg gewoon een geschenkdoos toe aan je bestelling. Houd er rekening mee dat als je meerdere artikelen in je winkelwagen hebt, deze niet afzonderlijk worden ingepakt.*

*Als je wilt dat meerdere artikelen apart worden verpakt, voeg dan meer dozen toe aan je bestelling en laat ons weten wat in welke doos moet door een bericht achter te laten in het veld "voeg een opmerking toe aan je bestelling" bij het afrekenen of neem contact op via info@wolvis.be

Staat jullie logo op de verzendverpakking?

Gewoonlijk bevat onze verzendverpakking ons logo of andere branding.

Als je echter een cadeau koopt voor iemand in je huishouden en de verrassing niet wilt verpesten, laat het ons dan weten in het veld "voeg een opmerking toe aan je bestelling" bij het afrekenen of neem contact op via info@wolvis.be, dan zorgen we ervoor dat je bestelling discreet wordt verpakt.

Zorg & herstellingen

Kan ik mijn Wolvis knit wassen?

Ja, je kan je Wolvis wassen!

Maar eigenlijk hoeft een Wolvis niet vaak gewassen te worden. Om je knit op te frissen, laat je hem gewoon een nachtje in de wind laten wapperen.

Als je je stuk liever in de wasmachine wast, maak dan gebruik van een wolwasprogramma. Gebruik geen wasverzachter en laat je knit horizontaal drogen, zodat hij z'n vorm behoudt.

Op onze blog vind je een artikel waar we uitgebreid uitleggen hoe je zorg kan dragen voor je breigoed.

Hoe berg ik mijn Wolvis knit het best op?

Als je je wolvis niet draagt, berg hem dan op in een katoenen totebag of schoenendoos, wikkel hem rond een stuk cederhout en laat hem overwinteren.

Waarom cederhout?
Motten houden net zoveel van merinowol als jij, maar ze haten de geur van cederhout!

My Wolvis knit needs a repair, what can I do?

Losse steken of een gebroken draad in je geliefkoosde Wolvis? Geen paniek, wij kunnen je helpen!
Stuur een foto naar info@wolvis.be en wij kijken wat we voor je kunnen doen.

Leer hier meer over onze reparatieservice.

PS: We werken momenteel aan een herstelgids met bijhorende video's. Hou onze website dus goed in de gaten. ;)

Waarom pluist mijn Wolvis?

Pillen, of kleine pluisbolletjes, is een veel voorkomend verschijnsel bij wollen en gebreide kleding. Het komt voornamelijk voor op plekken met veel wrijving, zoals de zijkanten van een trui die tegen je armen wrijven of de handpalmen van je wanten, waardoor er kleine bolletjes op het oppervlak ontstaan.

Helaas kun je pilling niet helemaal voorkomen, maar je kunt het wel minimaliseren. Probeer wrijving, van bijvoorbeeld handtassen, waar mogelijk te beperken -hetzelfde geldt voor klittenband en ritssluitingen.

Om de pluisbolletjes te verwijderen, leg je het breisel plat neer en borstel je de pilling er voorzichtig af met een wolkam of een pluizentondeuse (ontpluizer).

Het is echter belangrijk om te begrijpen dat pilling geen teken van slechte kwaliteit is. We besteden veel zorg aan het selecteren van hoogwaardige materialen, maar bij regelmatig gebruik is enige mate van pilling niet te vermijden.

Als je verdere vragen hebt of advies nodig hebt over het verzorgen van je knits, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Contact

Heb je vragen over je bestelling of iets anders? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@wolvis.be. We helpen je graag verder!