Veelgestelde vragen

FIND US

  • • wolvis is verkrijgbaar in onze webshop en bij onze zorgvuldig geselecteerde verkopers.

    U kunt een volledige lijst van onze winkels vinden door een kijkje te nemen op onze store locator

  • Je bent meer dan welkom in de • wolvis studio (Tapuitstraat 9, Gent) om je favoriete artikelen te passen.

    De studio kan alleen op afspraak worden bezocht. Neem contact op met info@wolvis.be om een afspraak in te plannen. Tot snel!

Zorg dragen voor je wolvis en herstellingen

  • Ja! 

    Toch hoeft uw sjaal niet vaak gewassen te worden. U kunt uw • wolvis namelijk opfrissen door hem een tijdje buiten te hangen. Als u uw sjaal toch liever in de machine wast, gebruik dan het wolwasprogramma. Vermijd hierbij het gebruik van wasverzachter en laat uw sjaal plat drogen. Zo behoudt hij zijn vorm. 

    Lees de blogpost over hoe u het beste zorg kunt dragen voor uw • wolvis in onze journal. 

  • Door hem op te bergen in een katoenen totebag of gesloten doos. Leg er een stukje cederhout bij om ervoor te zorgen dat je sjaal extra veilig opgeborgen zit. 

    Waarom een stukje cederhout? Motten houden net zoveel van merinowol als jij, maar ze haten de geur van cederhout.

  • Een gaatje of loshangend draadje in uw lievelingssjaal? 

    Neem gerust contact op met info@wolvis.be. We bekijken wat we voor u kunnen doen.

    PS: We werken momenteel aan een uitgebreide reparatiegids mét tutorials. Binnenkort meer hierover!

Cadeaubonnen & cadeauverpakking

  • Ja, we bieden zowel digitale als fysieke cadeaubonnen aan. Deze worden niet terugbetaald.

    Wist u dat u via onze webshop een fysieke cadeaubon kunt kopen en deze rechtstreeks naar de gelukkige kunt sturen?

  • Ja! Als u hier gebruik van wilt maken, hoeft u gewoon een gift box toe te voegen aan uw bestelling. Let op: als er meerdere artikelen in uw winkelmandje zitten, worden de artikelen niet afzonderlijk ingepakt.

    *Als u meerdere artikelen afzonderlijk verpakt wilt hebben, voeg dan meerdere dozen toe aan uw bestelling en laat ons weten wat er in welke doos moet. Dit doet u door een bericht achter te laten in het veld "add a note to your order" bij het afrekenen of contact op te nemen via info@wolvis.be.

  • Usually our shipping packaging does contain our logo or other branding.

    However, when you are buying a gift for someone in your household and don't want to ruin the surprise with branded shipping packaging, just let us know in the "add a note to your order" field at check out or contact info@wolvis.be and we will make sure to pack your order discreetly.

Pre-orders

  • Bij • wolvis kiezen we er bewust voor om samen te werken met kleinere fabrieken in de buurt. We verkiezen kwaliteit boven kwantiteit. 

    Wij geloven niet in overproductie. We plaatsen liever regelmatig kleine bestelling. Hierdoor zijn veel van onze (en jullie) favorieten soms niet meer beschikbaar - maar dat is nu voorbij.

    Door een pre-order te plaatsen, kunt u een artikel kopen voordat het effectief is aangekomen in onze • wolvis studio. Zodra dit artikel in onze studio aankomt, zorgen wij ervoor dat deze zo snel mogelijk uw richting uitkomt.

  • The estimated arrival date is noted on the product page. Once the product has been received in our warehouse, your order will be prepared for shipping or pick up as soon as possible, usually the same day. You will receive a shipping or pick-up confirmation once your order is ready.

  • Elke bestelling die een pre-order artikel bevat, wordt pas verzonden als alle artikelen beschikbaar zijn. Tenzij anders vermeld.

    Als u de 'in stock' artikelen eerder wilt ontvangen, neemt u best contact op via info@wolvis.be. Houd er wel rekening mee dat er extra verzendkosten in rekening gebracht kunnen worden.

  • We proberen de aankomstdatum van uw pakketje zo goed mogelijk te voorspellen, maar door onze kleine en lokale productie is het mogelijk dat hier soms wat vertraging op zit. Als dit het geval is, kunt u een e-mail verwachten met een aangepaste aankomstdatum.

pick up

  • Yes, you can! Just select the pick up option at checkout.

    When?
    You can pick up your order on Tuesdays and Thursday between 13:00 and 19:00.

    Where?
    Tapuitstraat 9, 9000 Gent
    Your order will be waiting for you in the wooden shelf in the entrance hall of our building (MAAKET).

  • Your parcel will be waiting for you in the wooden shelf in the entrance hall of the MAAKET building, near the Wiedauwkaai (Tapuitstraat 9, 9000 Ghent).

    As soon as your parcel is packed, you will receive an e-mail with all practical information as well as a personal access code to unlock the door of the building.

    Please not, orders can only be picked up on Tuesdays and Thursdays between 13:00 and 19:00.

  • You can pick up your order every Tuesday or Thursday between 13:00 and 19:00.

    When all items in your order are in stock, your parcel will be prepared for pick-up at the earliest scheduled pick-up time (cfr. Tuesday or Thursday).

    We will notify you by e-mail as soon as your parcel is packed and ready for pick-up.

  • For logistical reasons, it is not possible to request a personal pick-up time. Ask someone else to come and collect your parcel or pick it up the following week.

  • No worries, we will safely put your parcel back in our office and place it back on the pick-up shelf next week. So you can just come round at a later pick-up time (cfr. Tuesday or Thursday).

Verzending

  • De verzendkosten zijn afhankelijk van uw locatie:

    Belgium
    • Orders above €500: Free shipping
    • Orders under €500: Delivery costs of €6,50

    The Netherlands, Luxembourg, France & Germany
    • Orders above €500: Free shipping
    • Orders under €500: Delivery costs of €9,50

    Austria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Poland, Portugal, Slovenia, Slovakia, Spain, Sweden & Switzerland
    • All orders: Delivery costs of €19

    Bulgaria, Finland, Greece, Croatia, Romania and Serbia
    • All orders: Delivery costs of €29

    Cyprus & Norway
    • All orders: Delivery costs of €59

    Voor bestellingen naar een land dat niet vermeld staat hierboven, neemt u best contact op met info@wolvis.be.

  • We ship orders twice a week. Usually on Tuesday and Thursday.

    Geschatte levertijd:

    België
    • Tussen 1 en 3 werkdagen.

    Andere bestemmingen in Europa
    • Tussen 2 en 7 werkdagen.

    Lees hier meer over ons verzendbeleid.

  • DPD: Yes, the tracking order will be sent to you once the order is fulfilled. You can follow your order closely using the DPD track & trace portal.

    Local Delivery (CargoVelo): No, unfortunately not. But we’re working on it!

  • Na ontvangst worden alle artikelen gecontroleerd. De artikelen moeten onbeschadigd en inclusief label worden teruggestuurd. Beschadigde artikelen worden niet terugbetaald.

    De terugbetaling van de teruggestuurde artikelen gebeurt binnen de 14 dagen . Deze 14 dagen gaan in op het moment dat wij uw pakket in de studio ontvangen hebben. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die gebruikt werd voor de aankoop. De verzendkosten zijn voor u en worden afgetrokken van uw terugbetaling. 

    Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die beschadigd bij ons toekomen. Daarom raden wij aan om een postdienst te gebruiken die de waarde van uw teruggestuurde artikelen verzekert of u een bewijs van verzending geeft.

Retourneren & terugbetalingen

  • Bij • wolvis streven we naar de hoogste kwaliteit. Mocht er toch een artikel beschadigd bij jou toekomen, neem dan contact op met ons via info@wolvis.be.

    Het zou fijn zijn als u ons volgende informatie kunt doorsturen:
    • uw bestelnummer
    • een beschrijving van het probleem
    • een foto van het artikel

    • wolvis dekt de kosten voor het retourneren van uw bestelling door u een retourlabel op te sturen. 

  • Wij verpakken alle bestellingen met veel liefde en zorg. Toch kan het gebeuren dat er een fout optreedt, waarvoor onze oprechte excuses.

    Neem contact op met info@wolvis.be

    • wolvis dekt de kosten voor het retourneren van uw bestelling door u een retourlabel op te sturen. 

  • U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. De artikelen moeten uiteraard onbeschadigd zijn en het labeltje moet er nog aanhangen. 

    Lees hier meer over ons retourbeleid.

  • The costs of a return depend on the return method you use.

    You can return your order to us by post (1) or drop it off at the Wolvis studio yourself (2).

    1. For parcels returned by post the price will depend on where you are based and which carrier you choose to use.
      Returns are made at your own expense and risk.

    2. If you choose to drop off the parcel at the Wolvis studio yourself, you do not have to pay any return costs.

    Find out more about our return policy here.

  • De terugbetaling van de teruggestuurde artikelen gebeurt binnen de 14 dagen . Deze 14 dagen gaan in op het moment dat wij uw pakket in de studio ontvangen hebben. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethodedie gebruikt werd voor de aankoop. De verzendkosten zijn voor u en worden afgetrokken van uw terugbetaling. 

    Lees hier meer over ons terugbetalingsbeleid.

  • Verzendkosten worden alleen terugbetaald als je:
    - een ander product ontving dan wat je bestelde
    - een beschadigd product ontving.

Geen antwoord gekregen op uw vraag? Stuur een mailtje naar info@wolvis.be . Wij helpen u graag verder!